IT Support Officer til Læger uden Grænser

Brænder du for at være med til at gøre en forskel for andre mennesker? Er du stærk til Office365 og IT-support? Kan du lide at tale IT, så hvem som helst kan forstå det? Og brænder du for at arbejde for en international humanitær nødhjælpsorganisation, der er i konstant udvikling, hvor du kan være med til at præge vores fremtidige IT-struktur? Så er du måske vores nye IT Support Officer. 

Som IT Support Officer skal du - i tæt samarbejde med vores IT Manager - være med til at videreudvikle vores IT-struktur og løbende implementere tiltag, der skal støtte op om kontorets ønske om effektivt samarbejde på tværs af afdelinger. Det kræver gode kommunikative evner, god planlægningssans og en motiverende adfærd. 

  

Læger uden Grænser i Danmark har ca. 30 kontoransatte og et stort antal frivillige, der kommer fast på kontoret. 

  

Du bliver en af fem ansatte i Supportafdelingen, som består af finans, IT og kontoradministration. Der er 10-15 frivillige fast tilknyttet i afdelingen, som udfører administrative opgaver indenfor regnskab, jura, IT-support og reception.  

  

Kort om dine opgaver 

  

  • Drift, optimering og udvikling af kontorets overordnede IT-miljø, dvs. ansvar for servere, netværk, backup, sikkerhed, telefonsystem, videokonference-system, computere, printere etc. 
  • Prioritering, implementering og support i vores system setup, som indbefatter Office365, Salesforce, Visma og et nyudviklet SAP baseret HR system: Symphony.
  • Kontakt og koordinering i forhold til MSF’s internationale IT-organisation.
  • IT-support, herunder lede og koordinere arbejdet med afdelingens 3 IT-frivillige.
  • Ansvarlig for afdelingens indkøb af software og hardware.
  • Aktivt forandringsarbejde - change management - er et vigtigt fokusområde for hele kontoret, ikke mindst indenfor IT. 
  • Sammensætte og lede korte ”How to” sessions for at højne kontorets digitale niveau. 

 

Uddannelse og erfaring 

 

  • Relevant IT-uddannelse som datamatiker eller IT-supporter 
  • Tidligere erfaring med IT-drift- og support 
  • Erfaring med at arbejde sammen med frivillige 
  • Dokumenteret erfaring med Office365  
  • Kendskab til drift og support af CRM-system 
  • Erfaring med forandringsarbejde 

  

Personlige egenskaber 

  

  • Struktureret 
  • God til at arbejde under pres 
  • Serviceminded 
  • Gode kommunikative evner  - du skal kunne forklare IT og digitale spørgsmål i skrift og tale, så alle kan være med 
  • Du skal kunne kommunikere flydende på engelsk, både skriftligt og mundtligt.  

  

Vi tilbyder 
 

  • En alsidig stilling på et kontor i udvikling, drevet af mennesker med høj motivation og engagement – både i Danmark og internationalt. 
  • Gode mulighed for selvstændigt arbejde med stor indflydelse. 
  • Lønniveau er sat til kr. 34.401 kr. pr. måned + 10 % arbejdsgiver betalt pension. 

 

Arbejdssted er Læger uden Grænsers kontor på Christianshavn. Vi flytter adresse til Strandlodsvej 44 i København til juni 2017.

  

For yderligere information om stillingen, kontakt venligst Director Support Malin Palmér, tlf. 26219937 mp@msf.dk 

  

Ansøgningsfrist er den 19. marts 2017. Venligst mail din ansøgning og CV med reference ”IT Support Officer” til job@msf.dk. Ønsket dato for tiltrædelse er senest den 1. maj 2017. 

  

Læger uden Grænser (MSF) er en privat, international, humanitær organisation, der yder medicinsk nødhjælp til ofre for konflikter og katastrofer i flere end 60 lande. Ud over at yde medicinsk nødhjælp fortæller MSF om de lidelser, overgreb og den nød, som vores udsendte er vidner til. Læs mere på www.msf.dk